Deze week is de Negenmaandenbeurs in de RAI. Traditioneel gezien komen hier altijd veel producenten van kinderwagens, kotsdoeken en tepelhoedjes samen om een uitgebreid marketingoffensief op onze zwangere medemensen af te vuren. Op zich is elk jaar redelijk hetzelfde, maar dit jaar heeft een onverwachte nieuwkomer zich aangesloten bij dit interessante offensief: Durex. Inderdaad.
Voor het eerst heeft Durex een grote stand neergezet om hun belangrijkste product te promoten. Daarmee wil deze rubberspecialist naar eigen zeggen een realistisch alternatief aanbieden voor dat hele gedoe. Volgens een woordvoerder zit namelijk lang niet iedereen te wachten op een baby. Speciaal voor deze mensen heeft Durex het ‘condoom’ uitgevonden. Dit is een soort slaapzakje dat je in een héél vroeg stadium om je kindje doet zodat ie voor eens en altijd uit kan slapen. In de RAI zijn de meningen op zijn zachtst gezegd verdeeld, maar Durex is er zelf in elk geval wel fan van.
Een bijkomend voordeel is volgens Durex dat zij hiermee een belangrijke bijdrage leveren aan het voorkomen van postnatale depressies in de samenleving. En daar kunnen ze wel eens serieus iets op het spoor zijn. Een woordvoerder: “Wij richten ons veel liever op de prenatale vreugde dan de postnatale depressie. Dat zit nou eenmaal in ons DNA”.
De condooms van Durex worden nu tijdelijk gratis uitgedeeld aan alle bezoekers van de Negenmaandenbeurs. Daarbij is dit product verder ruim verkrijgbaar bij alle kruidenierswinkels en aftandse toiletunits in oude bar/dancings.