Haha, wat vet! Ik heb zowaar een eerste lompe versie van die welbekende Harm in 3D gemaakt. En hij kan zelfs al een klein beetje bewegen! Supertof zeg. En dat allemaal met Blender. Wat een prachtige software is dat toch zeg! Ik ben helemaal los.
En zo gemakkelijk als die Schipholtoren eerder was, zo lastig was deze wel. In de eerste plaats omdat ik eigenlijk alleen maar een flauw schetsje van dit poppetje had, en nooit eerder hoefde na te denken hoe ie er van alle kanten uit zou zien (en mijn schetsje zat geografisch al compleet verkeerd in elkaar). Maar verder was het ook knap lastig om alle onderdelen van 3D Harm aan elkaar te knopen. Dat is dan ook niet helemaal gelukt, maar tot hier is deze eerste versie toch wel geboren. Check dit:
En omdat een video meer zegt dan 1000 foto’s (daarvoor moeten het natuurlijk 60000 foto’s zijn bij 60fps):
(met hier het linkje naar dit filmpie, voor de gebruikers van de app)Haha, nou ja. Wel veel geleerd! En veel te verbeteren nog. Zo kreeg ik het niet voor elkaar om ook de armpjes en beetjes mee te laten bewegen, en zelfs de mond wil maar niet aan de rest vast blijven plakken (vandaar dat die even kwijt is in het filmpje). En daarbij heb ik ook nog eens het bestand compleet laten ontploffen (die is nu bijna 5gb groot.. oeps!) Maar dat mag de pret niet drukken! Ik heb nog twee andere technieken achter de hand om te proberen, dus daar ga ik binnenkort ook nog eens mee experimenteren. Mijn uiteindelijke doel is om die Harm dus echt interactief te krijgen zodat je met hem rond kan lopen en springen.
Challenge accepted, dus stay tuned voor meer Harms!