Man, wat leven wij als consumenten toch in een fijne tijd zeg. Onder het motto “happy customers spend more” doen bedrijven er namelijk alles aan om je als klant tevreden te houden, en dat betekent dat je tegenwoordig meestal zonder gezeik en gedoe de beste service krijgt die je zou willen. LEGO is daar niet anders in. Want als er 1 ding is waar LEGO wel goed in is, is het een goed imago opbouwen. En de klantenservice is daar natuurlijk een superbelangrijke schakel in.
Een ander punt waar dat uit blijkt is dat ik nu dit stukje schrijf met ‘gratis’ reclame voor LEGO. Mijn zoontje had laatst namelijk deze briljante Sonic-set gekocht, maar al snel bleek dat er een scheurtje in de arm van Sonic zat. Ikzelf had het niet eens gezien, maar mijn zoontje was er best wel beteuterd over. En ik weet niet eens of het er al zat of dat het kwam door het spelen, maar in het kader van nooit geschoten is altijd mis vroeg ik via de website van LEGO een nieuw poppetje aan. En jawel hoor: anderhalve week later zat er zonder gedoe een nieuwe in onze brievenbus. No questions asked! Hoe relaxed is dat?
En voor die paar cent aan grondstoffen die LEGO daaraan besteedt, krijgen ze nu zomaar deze reclame kado. En ik gun ze die van harte, omdat ze zo ontiegelijk briljant zijn daar in Denemarken. Zo is iedereen toch blij?
Ja: we leven als consumenten in een mooie tijd. Zeker als je net van LEGO houdt als ik!