Na uitvoerige evalutatie van diverse citymarketingcampagnes is geconcludeerd dat het weglaten van klinkers uit gemeentenamen niet het hippe effect heeft opgeleverd als vooraf door deskundigen werd voorspeld. Gemeenten als Amstelveen, Zaanstad en Goeree-Overflakkee hebben miljoenen geïnvesteerd in de creatie van hippe klinkerloze logo’s, maar helaas blijken de meeropbrengsten van de duurverworven namen amsltvn, znstd en gr-vrflkk minimaal. Het verantwoordelijke reclamebureau “Awsm Mrktng” is onverminderd positief over haar gepatenteerde succesformule en is van mening dat deze gemeenten hun gebrekkige hipheid geheel aan zichzelf te danken hebben. Vooral het bestuur van Zaanstad is op zijn pk getrapt. Omdat hipheid nog steeds ver te zoeken is in znstd bereid de gemeente een claim voor om de geleden imagoschade op het reclamebureau te verhalen. Of de reclamegoeroes hier wakker van zullen liggen is nog maar de vraag, want met opdrachten voor hrlmmrmr, schvnngn, ctrcum en rttrdm lijkt onze doorsnee gemeente nog altijd overgecharmeerd van belachelijke afkortingen.
Note: deze post verscheen eerder op ReinOnlein.nl