Dat is best een beetje matig. Wat zeg ik, dat is volkomen ruk! Vandaag ging ik namelijk even rustig mijn zoontje naar zijn oma brengen en tijdens het inparkeren hoorde ik opeens een prachtig “kaklunk” geluid. Na het uitstappen kijk je dan natuurlijk even wat er aan de hand is, en het enige voordeel dat ik vandaag gehad heb is dat ik gelijk kon zien waar het probleem zat. Rookwolken en een gloeiend achterwiel vallen natuurlijk best wel een beetje op.
Uiteraard bel je dan de pechhulp en in te tussentijd laat je het een en ander even bezinken. Nog niet zo lang geleden schreef ik namelijk nog vol lof hoe mijn geliefde Mitsubishi Colt altijd trouw aan mijn zijde staat. Hij zal me nu toch niet in de steek laten? Nou, wel dus. Meneer Wegenwacht heeft de rem even tijdelijk afgeknepen en ik ben met een halflamme auto op de rechterbaan naar de garage getuft. Mijn bankroet tegemoet.
Want eenmaal daar bleek dus dat de remklauw vastgelopen was. Ik had er nog nooit van gehoord, maar kennelijk is dat dat ene gouden onderdeel in je auto. Die heeft vervolgens het remblok geblokkeerd en daardoor is de remschijf helemaal verbrand. Dat soort dingen. Al met al moet er dan weer allemaal nieuwe onderdelen in, met een uurloon van tienduizend euro per uur, en dan mag je even lachen: 725 euro! Fak. Plus nog eens 60 euro voor een huurauto omdat ik met een hoogzwangere vrouw paraat moet staan. Hopsakee.
Dus, om terug te komen op de hoofdvraag van dit stukje: hoe is het als je remklauw stukgaat?
In mijn beleving is dat dus een heel onprettig gevoel. Zowel voor je vrije middag, als voor je portemonnee. Je moet er maar van houden. Ik zou voor dat geld in elk geval liever wat anders doen. Leuke dingen of zo.
Kakzooi.
Nou ja, volgende keer doe ik het lekker zelf: