Ik wil heel graag dat je mijn stukje leest en dit is hoe

Man, wat zit het internet soms toch opzichtig in elkaar zeg. Zeker als je soms eens wat random artikeltjes voorgeschoteld krijgt, dan pik je daar zo de waardeloze onzin tussen uit. Dat begint allemaal met een loze titel, die er puur en alleen op gericht is om je op het linkje te laten klikken (‘clickbait’ is daar de officiële naam voor). Het enige doel is om je aandacht te trekken, zodat je door gaat klikken nog dichter bij de reclame. Alles voor de centen!

Meestal is clickbait dan ook nog eens gecombineerd met een afbeelding die hetzelfde doel heeft als de titel. Opvallend vaak zijn dit afbeeldingen van opwindende situaties/spullen/mensen/etc, en soms hebben die ook niet eens iets met het onderwerp van het stukje te maken. En twijfel je dan nog of je met clickbait te maken hebt? Lees dan snel verder, dan verklap ik je hoe je het herkent! (maar eerst even naar de reclame)

Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

En dan de ‘uitsmijter’, wil je weten hoe je clickbait herkend? Simpel, als je achteraf goed moet nadenken wat nu precies de boodschap was van dit verhaal, dan ben je dus gefopt. De vraag is altijd spannender dan het antwoord, als die al werd gegeven. Beter trap je er dus gewoon niet in. Dat scheelt je zo weer 30 seconden van je kostbare vrije tijd!

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *