Is het niet al twee weken Black Friday?

Mijn god, wat een marketinggeweld zeg! Je kunt de laatste tijd geen website meer openslaan zonder een knipperende BLACK FRIDAY!!!!!-banner in je oog te krijgen. Die gekte duurt nu al zo lang dat ik eerlijk gezegd al dacht dat het al lang geweest was. Totdat ik er dus opeens achter kom dat het vandaag pas zover is. Draaien we hier niet een beetje door met z’n allen?

Want als ik mijn nuchtere marketingverstand hier even op loslaat, is dit gewoon totaal niet handig. De enige reden dat die Black Friday zogenaamd interessant is, is juist het hele concept van schaarste. Die korting moet wel zo bijzonder en uniek zijn dat je er warm voor loopt. Maar waarom zou je er in godsnaam nog de deur voor uitrennen als je toch twee weken de tijd hebt om eens rustig rond te snuffelen voor een gematigde korting op een product dat een maandje daarvoor met datzelfde percentage in prijs verhoogd is?

Voor mij werkt het in elk geval niet meer. Ik geef toe dat ik er twee jaar terug ook nog wel met beide benen ingesprongen ben, maar ik merk dat het me dit jaar opvallend koud laat allemaal. Black Friday… moet dat nou?

Voor mij niet. Beter richt ik mijn beperkte marketing energie gewoon op de dingen die er écht toe doen, zoals de verkoop van mijn nieuwe boekje. En hoe kan dat nou beter dan zo:

Ik word er zelf bijna misselijk van dus dan zou het toch moeten werken!

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published.