
Ondanks de coronacrisis heeft Porsche dit weekend toch een nieuw model gepresenteerd: de Pauper. Met deze rode ragbak probeert Porsche tegemoet te komen aan de wensen van de kritische consument van tomorrow. Een slimme zet, aangezien de klantenkring van Porsche flinke klappen op de beurs te verduren heeft gehad.
Door zeer exclusief met de grondstoffen om te gaan heeft Porsche getracht de prijs van de Pauper zo laag mogelijk te houden, zonder in te boeten op het elan van eerdere modellen. Zo is de motorkap van zeer fraai en duurzaam karton en zijn de wielen vastgemaakt met het sterkste elastiek dat ze maar konden vinden. Bovendien wordt elke Pauper met een levensvoorraad plakband geleverd zodat je ook niet bang hoeft te zijn voor onverwachte onderhoudskosten.
Leuke extra is het feit dat er ook helemaal geen ramen in de Pauper zitten, zodat je die ook niet omhoog hoeft te doen als je de auto ergens achterlaat. Een gewaagde ontwerpkeuze die verrassend fris uitpakt. Door dit soort extra’s laat Porsche maar weer eens zien de automobilist als geen ander te kennen.
Porsche. There is no substitute.