Op de valreep: mijn nieuwste briljante game is live!

Yeeessss, het is gelukt! Op de valreep van mijn laatste chemokuur heb ik vandaag zowaar mijn nieuwste videogame kunnen publiceren. En wat voor een! Dit is een typisch ouderwetse arcade shooter, maar dan met mijn vage kop als ruimteschip en onze bekende Harmpjes om naar hartenlust aan gort te knallen. Dat zal hem leren, die vervelende ellendeldarm!

Als je de briljante game Rein Defender wilt spelen, dan kan dat door (op een laptop/desktop!) naar deze link te gaan of op de onderstaande screenshot te klikken. Besturen gaat met de pijltjestoetsen, schieten doe je door de spatiebalk ingedrukt te houden. Veel plezier!

Nu zijn er natuurlijk nog tal van dingen die ik aan dit spelletje kan toevoegen (zoals bijvoorbeeld een highscore systeem, touchscreen besturing zodat je ook op een telefoon kunt spelen, of nieuwe vijanden en power ups), maar ik wil bewust niet te lang bij 1 spelletje blijven hangen. Door meer te bouwen leer je sneller, dus ik kies liever die route. Maar dit juweeltje wilde ik jullie natuurlijk niet onthouden, dus bij deze. Veel plezier ermee!

En mocht je alles gemist hebben: sinds ik aan de chemo ben, volg ik een online cursus over de game engine Unity. Daarin heb ik al twee eerdere games gemaakt (Harmageddon en Harmski) en een heel abstracte AI crowd simulatie van een vliegveld. Mijn volgende pijlen wil ik nu richten op ontwikkelen voor een telefoon, want het is natuurlijk compleet onhandig dat dit moois nu alleen nog maar op een laptop werkt. Maar dat komt eraan, en als ik weer iets te delen heb zijn jullie hier uiteraard weer de eersten die het horen!

Dus graag tot dan, en voor nu: veel plezier met Rein Defender!

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *