Deze week staat uiteraard volledig in het teken van boeken over Tinder. Grote schrijvers als Lundqvist en Vrankx proberen zo extra aandacht te krijgen voor middelmatige boeken als “100 tinder dates!“, “Liefde in tijden van Tinder” en “(Over)leven op Tinder“. Om deze mythische themaweek te vieren heeft rubberhandelaar Durex besloten om dit jaar het Tinderboekenweekgeschenk te verzorgen.
Bij aanschaf van elk boek over Tinder ontvang je deze week namelijk een exclusieve sticker van het hoofd van een huilende baby. Met deze sticker wil Durex zeggen dat mensen extra goed uit moeten kijken voordat ze hun fluit te kijken zetten via Tinder. Met de sticker probeert Durex beroep te doen op een stukje eigen verantwoordelijkheid van de bezitters.
In de toekomst hoopt Durex alleen nog maar zulke stickers te hoeven drukken. Dat is een stuk beter voor het milieu. Het is alleen jammer dat dit innovatieve bedrijf vooralsnog nog niet bepaald op een warm onthaal mocht rekenen op de Negenmaandenbeurs. Maar wat niet is kan nog komen (overigens ook een nieuwe slogan van dit bedrijf).