Waarom is de glijbaan nooit doorontwikkeld als vervoersmiddel?

Als je aan iemand vraagt hoe hij of zij het liefst naar zijn werk reist is de kans groot dat je hier de glijbaan als antwoord te horen krijgt. Toch zijn er bijzonder weinig forenzen die dagelijks gebruik maken van de glijbaan. Hoe kan dit?

Dit heeft alles te maken met slechte prioriteitstelling binnen ons Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Ergens in het verleden is de verkeerde aanname gedaan dat mensen veel liever gebruik zouden maken van de fiets, auto of trein. Het gevolg is dat iedereen gelijk aan de slag is gegaan om deze infrastructuur aan te leggen. Dit is een van de grootste blunders uit onze vaderlandse geschiedenis.

Hier gaat het ministerie namelijk kansloos voorbij aan de werkelijke behoefte van de burger. Die had natuurlijk veel liever een doorontwikkeld interregionaal glijbaannet gezien, in plaats van dat ze elke dag aansluit in de file. Het fileprobleem is hiermee voor 100% toe te wijzen aan onze overheid, die weer eens niet naar ons luistert. Wij willen gewoon glijden!

Als je het ministerie om opheldering vraagt krijg je altijd het zelfde antwoord. Een interprovinciale glijbaanhub in Utrecht zou zogenaamd ‘niet mogelijk en belachelijk’ zijn. Telkens als ik ze bel proberen ze me af te schepen met de Wikipediapagina van de Stelling van Pythagoras. Alsof dit plaatje het ontbreken van een glijbaan van Amsterdam naar Eindhoven zou moeten kunnen goedpraten:

Ik dacht het niet! Voor mij is nu de maat vol. Om de overheid tot de orde te roepen Start ik hierbij een petitie om glijbanen alsnog officieel aan te sluiten op het  openbaar vervoersnetwerk van Nederland. Doe je mee? Laat dan hier je naam en e-mail achter.

Niet rijden maar glijden!
Booeee!

You May Also Like