Steeds meer mensen nemen een opblaascactus in huis. Naar verwachting zijn er dit jaar alleen al zo’n 375.000 opblaascacti verkocht in Nederland*. Het is dus niet gek dat steeds meer winkels de opblaascactus opnemen in het assortiment. Speciaalzaken als Bol.com hebben een zeer breed assortiment en zelfs respectabele supermarktketens als de Aldi en de Lidl spelen tegenwoordig naadloos in op de cactushype. Maar hoe heeft het zover kunnen komen? Wat zijn precies de voordelen waardoor de opblaascactus zo’n belangrijk onderdeel van ons leven is kunnen worden? Ik noem ze hier even voor jullie op:
- je hoeft een opblaascactus nooit water te geven (in tegenstelling tot een echte, waarover ik hier al eerder heb geschreven hoeveel water je de cactus moet geven)
- de opblaascactus weegt vrijwel niets
- een opblaascactus ziet er werkelijk hilarisch uit
- hipsters respecteren je met een opblaascactus
- een opblaascactus kan je leven redden tijdens een schipbreuk
- de opblaascactus komt in verschillende kleuren
- je kunt de opblaascactus eenvoudig meenemen als je hem leeg laat lopen (er passen gemiddeld 25 opblaascacti in je handbagage)
- de opblaascactus prikt niet of nauwelijks
- je kunt een opblaascactus gerust aan je ouders voorstellen
Mocht je na het lezen van deze voordelen ook zelf eens je eerste stappen willen zetten in de opblaascactusserij kan ik je aanraden om te beginnen met een handzaam model. Deze topper van Bol.com is bijvoorbeeld een hele fijne instapcactus:
Succes gegarandeerd!
* deze verwachting is nergens op gebaseerd