Als het aan de stad ligt wel. Vandaag liet Omroep Brabant weten dat er veel geld gestoken wordt in het aantrekken van toeristen, en als we de lokale bevolking mogen geloven is dat ook wel nodig. Met weinig geld gaat er namelijk nooit een buitenlandse toerist vrijwillig naar Helmond. En zo gek is dat niet: “Ik vind dat je hier als toerist maar weinig te zoeken hebt”, aldus een roodharige dame vanaf het terras. Onder de locals valt er qua hospitality dus nog wel het een en ander te winnen.
De Helmonders kunnen gelukkig wel putten uit de geruststellende gedachte dat de marketing van Helmond in goede handen is. Ze zeggen namelijk hun best te gaan doen om van Helmond geen Amsterdam te maken. Stel je voor. En dat Helmond Marketing goed weet hoe ze hun geld het best kunnen besteden blijkt wel uit het feit dat toeristische folders straks zowel in het Duits als in het Engels geprint zullen gaan worden. Laat die toeristen dus maar komen!
De verwachtingen zijn zelfs zo hoog gespannen, dat ze voor de zekerheid toch nog maar even gewacht hebben om de folders ook nog eens in het Frans te printen. Stel je voor dat tegelijkertijd heel Frankrijk en half België ook nog eens doorkrijgen wat een onontdekt juweeltje Helmond eigenlijk wel niet is?
Dan blijft er door al die toeristen natuurlijk helemaal geen plek meer over voor een Helmondse Noord-Zuidlijn van Dierdonk naar ‘t Hout.
Deze vraag is met enorme hulde aan onze lokale Hellemonder Jasper voor het delen van dit bijzonder opvrolijkende nieuwsbericht. Ik had dit zelf onmogelijk kunnen verzinnen 🙂